back in the blond bussiness

Hey!
Var ett tag sedan jag var med i bloggsvängen. Men nu återkommer jag igen. Det är rätt niceigt  faktiskt att vara med igen. Julen spenderades hos pappa. Nyår blir på jobbet. För jag har tagit på mig att jobba då. Lördagen jobbade jag, söndagen drack jag vin med skumbananen Emelie! Igår blev det Husky med Jenny och Emelie, träffade Kim vilket var asnice. Sedan drog jag till Nicke en sväng och fick julklappar.
Fick nya Christina Aguilera-parfymen av han. Den luktar sjukt gott så jag har på mig den idag. Och i julklapp av pappa fick jag Carolina Gynnings Gogirl, dom två är mina stora favoriter nu. En vardags och en partyparfym! Jag sniffar i mig det, och det är underbart. Och justja, jag har gått och blivit mig själv igen, BLOND!


Idag jobbade jag någon timme, sedan har jag städat en massa och just nu hänger tvätten på tork. Sedan blir det bio-rio med family och kanske några fler, det beror på. Vem som orkar och vem som inte orkar.
Nu ska jag se klart i taket lyser stjärnorna för ja jag kan inte räkna hur många gånger jag har sett den nu.
Puss sweetiepaajjjjssss

in the eyes of an stranger

Im back in business!
Sitter och dricker vin, vodka mango och dricker cider med min skumbanan Emelie som är tillbaka i härliga Härjedalen. Det gillas, vi ska väl supa ner oss lite och bli goa och glada. Sedan blir det till varsitt håll och sova. I morgon blir det fika och playdate. Våra syskon ska leka, vi ska fika och vara bakisbrudar i soffan!
SKÅL
och den som vill är välkommen! <3

vackra vita vinterland


@ malung

Har förflyttat mig snett neråt i detta långa vita vinterland vi lever i. Närmare bestämt till Malungs kommun, eller rättare sagt Malung-Sälens kommun! Men det var en sjuhelvetesresa, först hur halt som helst, och snörök över vägen, sedan när man minst anar det, ja då stannar bilen och vägrar starta strax utanför Orsa. Är det min vanliga tur eller?! Så det blev bogsering i några mil, sedan pendla ner till Malung och hämta ett nytt batteri och sen ut i tjugo graders kyla och skruva, byta batteri och andra saker. Stackars pappa! Väl hemma ställde vi in bilen i garaget och jag blev snorförbannad så nu ska den köras på skroten, woho. ÄNTLIGEN!
Men resan gick bra och jag är framme!
Pappa och jag har sett flickan som lekte med elden, HELA för en gångs skull och käkat pizza. Det onyttigaste jag ätit på länge. Vilket känns rätt väl i kroppen! Nu sitter vi vid varsin dator och jag har städat lite på mitt "rum" och i morgon blir det julfix och en massa hemmapyssel!
Nu blir det tjafs och sen sova.
PUSSSSSSSSSSSSSTJAOOOO!

whitearms


Justja, har glömt att visa min fina arm. Är det inte vackert? Vitt och fint, precis som snöhelvetet ute! Nej men ska väl packa ner mig i sängen och sova! I morgon sticker jag.
Pusstjaoo!

<3

När man inte vet vad man vill, vad gör man då?
När man inte vet vad som står bredvid, vad gör man då?
När man inte vet varken ut eller in, vad gör man då?
MAN KÄMPAR!


mensvärk

Förstår du inte att jag är rädd? Förstår du inte att jag skakar? Förstår du inte att jag inte vill!

Vaknade med världens ont i magen,så välkommen mensvärken. Here we go again. Så drog och duschade och nu har jag fixat mig och dragit på mig myskläder. Idag får bli en chill och mysdag. Tänkte egentligen dra en jävla fylla. Men världens bästa fru avrådde mig på grund av hur jag mår, det kan lätt bli en jävla snefylla. Så nejtaack!
Nu ska jag platta håret så det torkar och sen ge mig ut i nästan 30 graders kyla och gå!
Pusssss

jag kan inte skilja på..

Du ville prata häromdagen
O helt plötsligt blev det tyst
Jag undrar vad som hände
Vi som skrattade nyss
Du trodde säkert att jag hoppats
På nått som aldrig ska bli av
Men jag har aldrig lyssnat när du lovat
Aldrig ställt några krav

O jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
Och kan inte skilja på om jag vill vara med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill skada dig
Men du om nån borde förstå att man inte gör såhär emot mig

Vi tar en paus och lämnar rummet
O nu släpper du min hand
På varsin sida av vägen som en främling för varann
Jag vet precis vad du känner fast du aldrig sagt ett ord
Du har viljan att bli större, här är du redan stor

Jag kan inte andas riktigt. Andas i sprialer för att hålla mig uppe och hålla mig vaken. Jag bara gråter, tårarna rinner ner längs kinderna och jag är helt randig. Jag har aldrig saknat en person såhär mycket. Jag har aldrig känt såhär heller. Jag har aldrig ens insett hur mycket du betyder för mig. Nu är du borta. Förmodligen för alltid. Jag önskar bara att jag kunde hålla om dig, en sista gång, se dig i ögonen. Prata med dig.
I morgon åker du, två och en halv vecka. Sedan när du återvänder till Sverige, då har du flyttat, lämnat allt. Finns inte kvar. Jag vill bara dunka in i ditt huvud hur mycket jag älskar dig, hur mycket jag vill vara med dig. Att jag vill att du ska vara här natt som dag. Att jag mår dåligt så fort jag inte är med dig, att jag för första gången inte letar fel och brister hos en person. Att jag litar på dig så som jag aldrig litat på en kille förut. Att jag inte ens kan beskriva känslan med dig. Du gör varje dag värd. Ett sms, ett ögonblick, ett samtal, allt bara flyter. Finns inte ens något som är värt att bråka om. Och jag vet att ingen är perfekt, för det finns ingen som är det. Men jag har då aldrig hittat någon som är bättre än dig, jag hittar inte ett enda jävla fel på dig, hur jag än försöker och vrider och vänder på det.
Jag försöker verkligen att vrida på att, för att förstå varför jag känner såhär och varför jag så  gärna vill hata dig just nu. MEN DET GÅR INTE. För jag hittar inte en enda jävla svag sida, bara så mycket bra. För du har aldrig gjort mig något dumt och inte heller något jag kan klaga på.
Jag vill vrida tillbaka tiden, just nu ett par timmar. Men gärna några månader, om inte längre. Då skulle jag gjort allt jag velat redan från första början med dig, dunkat in allting i ditt huvud. Så kanske du fattat, då kanske du inte bytt skola, flyttat härifrån och bara lämnat allt. Men jag lärde känna dig för sent, när besluten redan var fattade. När allt redan var planerat att det skulle hända.. Om tiden var för några timmar sedan så skulle jag någ aldrig sagt att jag hatade dig..

Jag skulle kunna skriva i timmar. Jag skulle kunna skriva allt jag bara känner, men jag orkar inte. För jag kan inte, för det blir fan inte bättre av det, men jag vill bara att du ska fatta en tiondel av allt jag gör och allt jag vill säga dig.
Jag säger godnatt och drar täcket över huvudet.
Och näe det är ingen klagosång, bara saker som behövde komma ut.
Jag älskar dig, det kommer jag alltid göra.
Var du än befinner dig!
Linda

Hela dagen med några ord.


Godkväll, godnatt, god..fuck!
Vaknade upp med  en sjuk huvudvärk och ont i magen. Så jag somnade om och sov tills på förmiddagen någon gång, Linda skrev och väckte mig. Så klev upp och drog på mig kläder och fixade mig lite för att piggna till. Frågan var om jag skulle göra det? Skyndade mig iväg mot ICA och mötte upp Linda och hjälpte henne välja hårfärg. Sen följde jag med henne till skolan och stannade där ett tag. Var med på en lektion och pratade ut med några där. Sen följde bruden med mig hem så vi kunde prata ut och jag färgade hennes hår, stylade henne och sminkade henne. Shit det var som att se sig själv i spegeln. En kopia av mig, så sjukt nice.

Var och kollade på när dom dansade på skolan, helt underbart. Så söta dom var, från årskurs 6-9. Så söta när dom bjöd upp varandra och bara dansade på. Otroligt söta. Jag tycker dom är goa och glada jämt. Var upp och dansade lite, det var sjukt kul. Om jag hade kunnat dansa. Men det är ändå kul att dansa runt och leva i en annan värld. Åh jag önskar jag vore sådär liten igen, bara gå och vara glad jämt och leva i en annan värld och inse hur lycklig jag varit som liten. När de varit sjukt kul.
Synd att kvällen inte slutade lika bra. Träffade ju "honom" och då fick jag veta det, sanningen. Det var sista gången jag skulle se honom idag, och han sa det inte rakt ut, utan pratade runt det men jag fattade direkt så jag blev alldeles iskall och bara tittade tomt framför mig en sekund och sedan frågade jag precis det jag uppfattade och han bekräftade. Hela min värld rasade ihop på bara några sekunder. Linda stod och kramade mig oändligt länge. Vilket behövdes. Sedan kom "han" igen och tog tag i min hand och sedan i mina axlar och kollade mig rakt i ögonen och kramade mig, det var då jag började gråta, och tårarna bara fortsatte rinna medan jag sa att jag hatade honom och vände ryggen till och gick därifrån med Linda. Min kopia, min spegelbild. Hon förstår. Alltid!
La mig i badet i mörkret med några tända ljus och lyssnade på lugn musik och tårarna fortsatte rinna. Så ett tag tänkte jag att jag borde sjunka ner under ytan och bara försvinna för en sekund, men det tjänar ingenting till, man ska inte tycka så förbannat synd om sig själv!
Så nu sitter jag här i sängen och vet inte vad jag ska göra!


Delade känslor.
Delade meningar.
Delade framtider.

Linda

higher

I am flying
My heart is taking over
The world is flashing by
Higher higher higher
I will follow wherever it might take us
Chasing through the sky
Higher higher higher

done

Äntligen klar. Har varit ute och lekt och haft sjukt kul. Allt med hjul och motorer är funny.
Nu blir det tv'tittande och mys i några timmar!

fyrhjuling&skoterlek


Nu laddas det för fyrhjulingslek i snön, sedan blir det nog lite skoter på det med. Är klädd upp till öronen i det skönaste och snyggaste skoterkläderna näst efter Scott-dressen! Men först skare skottas snö med ena fyrhjulingen. Såååååååå..
JOBB!
PYSSSSS

old times are good memories.


old times are good memories.

leva med, leva utan, leva för

Det finns saker man kan klara sig utan, saker man tror att man kan klara sig utan och saker man absolut inte kan klara sig utan. Det känner man några gånger under sitt liv. Eller kanske väldigt ofta. Jag kan inte ge några större exempel mer än vad jag själv känner. Som nu, mamma är borta i Sundsvall och jag är ensam hemma hos henne. För på något sätt trivs jag alltid bättre hemma hos mamma än ensam i min lägenhet. Jag tror det har något att göra med tryggheten man känt under sin uppväxt i hemmet. Men vare sig hon är hemma eller inte så känner jag mig trygg i hennes hus. Dock är det så tomt utan henne. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan henne, ingenting skulle vara sig likt om hon inte fanns. Och den dagen hon dör kommer jag att gå under. Samma sak med min pappa. Dom är som mina bästa vänner. Jag kan prata med dom om allting, fast på olika plan. Mamma och jag diskuterar allt från pojkvänner, party och livsnödvändigheter till vad man ska göra i morgon. Pappa och jag vi diskuterar allt från bilar, motorer, skruva, garage och dylikt till skitsnack om allting. Så vi umgås på olika plan.
Sånt jag inte skulle kunna klara mig utan är min familj, mina vänner, min mobil, mitt jobb och sådant.

Nu ringde frugan och störde mig, så ska väl vara social med henne och tycka synd om henne litegranna. Men bara lite då! Ytterst lite.
Vi hörs lite senare.
PUSSDÅÅÅH! <3

pay it forward

Tog ett välbehövligt bad och läste VR, drog på mig myskläder och åt en salladswrap-middag och sedan nu sitter jag bänkad framför tvn och äter pepparkakor och kollar på pay it forward, min absoluta favoritfilm. Och ja det finns filmer som är sjukt mycket bättre gjorda och sjukt mycket bättre. Men jag fastnade för denna när jag såg den i skolan. Det han den lilla ungen gör, det förstår jag inte, och jag gråter alltid när vi närmar oss slutet av filmen. Så nu är det pay it forward som väntas, på kanal 5. Resten av kvällen.
Samtidigt ska jag försöka skriva en fortsättning på allting.
En fortsättning på.. dagen.. morgondagen.. framtiden!

Men NU film!
Puss

,k,

Att uttrycka sig är svårt. Att uttrycka sig för någon som inte lyssnar, någon som inte ser. Det är svårt, det är ännu svårare med tårarna rullandes ner för kinderna.. But Im alive for a while.

Ska ta ett bad och fundera. Fan.

HAPPY BALALAIKA!


HAPPY BALALAIKA!!!!!!!!!!!!!!!

duuuuuuuuunk

Men nog av gråt Du kommer inte direkt tillbaka för att jag gör det.... Har varit och jobbat. Team Linda har varit och dunkat jobbet. Mött sköna människor och supit ner dom på en och annan drink och öl. Så kul. Dunkat skön musik.
Vilket fortsätts med direkt här hemma, jag och Linda har hittat vår nya favoritlåt!
Så nu blire pyjamasparty med =#¤¤="="= och en jävla massa musik.
För ingen av oss är tröttaaaaaaaaaa!
PUSS!

keep on rest in peace


Igår 12/12 var det två år sedan du dog.
Jag saknar dig som fan.
Jag kommer alltid sakna dig.
Jag älskar dig Morfar.
Fortsätt vila i frid!

I will miss you everyday of my life..
<3

memories


Från tiden då jag bodde hos Sannah ett tag. Vilka tider, vilka minnen! Från blondt till brunt på några minuter. skönt med förändringar som man mår bra av!

Emma och Jag en tråkig skoldag i tvåan någon gång tror jag!

En fest i ettan någon gång hemma hos Cehå. Vilken kväll!

Sannah och jag på någon hemmafest hos någon. Dagen slutade dock inte lyckligt..

Emma och jag på ännu en hemmafest hos Cehå!

Minnen och bilder som får mig att le finns det många av, men jag orkar inte lägga ut alla. Bloggen skulle explodera då. Men det är skönt att spara och underbart att det finns!

friiiiiidayyyyyyygh

Hej och goddag bloggen!
Började dagen med att vara med mamma ett par timmar. Kollade på skidskytte och låg i myskläder i soffan hos henne. Och nu sitter jag här hemma nyduschad och fixad i .. mysleggins och en myströja. Väntar på att se om Albin kommer hit och chillar eller om man blir själv ett tag till. Ska försöka ta mig iväg på ICA sedan och handla. Har även plockat ihop lite och fortsatt packa ner saker och ting. Och kom på nu att jag måste fan diska, har ett berg av disk, IGEN. Och lär ju inte bli bättre efter jag har lagat mat och allt sånt heller..
För ikväll blir det nog tacos och filmmys hemma hos mig.
Ska bli skönt, ännu en nykter helg med gofisar. (Hannah, tyst!)

Vi får väl se vad som händer och vilka vi blir.
Men det ska bli skönt.
Ska dunka musik och komma i ordning och köra en nostalgitripp bland bilder..
PUSS!

packa-packa upp-packa ner igen!

Nu blir det ännu mera impulsiva drag.
Jag säger upp min lägenhet i morgon, så håller på att packa ihop min lägenhet just nu. Allt i olika kartonger hit och dit, fram och tillbaka, kasta, spara, kasta, spara. Ner i ännu en ny kartong.
Orsaken till varför jag inte ska bo kvar i lägenheten skriver jag inte här. Inte just nu. Det kommer nog en sanning bakom det hela senare. Men nu kan jag inte uttala mig om det. Det blir i alla fall en flytt till ett annat boende här. Det är väl inte det bästa jag gjort. Jag kommer leva på ungefär 20 kvadratmeter. Från att ha haft nästan 90 kvadratmeter nu. Men det är bara att göra det bästa av situationen och jag tror ändå det kommer bli rätt mys. Har ju ändå alltid klagat på att lägenheten är för stor!
We will be back on track baby, till våren/sommaren!

Ska ser på how i met your mother nu och packa lite till, sedan sova säng.
Vi hörs i morgon älsklingar.
Ni är underbara som stöttar!

Whats that coming over the hill? Is it a monster?


Whats that coming over the hill? Is it a monster?
Whats that coming over the hill? Is it a monster?
Whats that coming over the hill? Is it a monster?
Whats that coming over the hill? Is it a monster?
Whats that coming over the hill? Is it a monster?

Jag har ingen ork. Ingen energi. Jag umgås med en energitjuv.
Nej vi umgås fan inte ens, vi bara ser varandra. Så fort jag ser honom.
Då klarar jag inge mera. Blir så förbannad. Att jag lagt ner tid?
Att jag ens brytt mig om honom, att han bara lekt med mig.
Det är något jag dock inser nu, när det är för sent.
När jag redan fallit, när jag har känslor upp över öronen.
Ja, det är försent. För det är ändå över. Ändå spelar han med mig än!

Nog med killar, nog med kärlek. Som om inte saker vore skit nog?
Puss

ansvarsfull alkoholservering

Förlåt för en dålig uppdatering senaste tiden. Men livet känns som en berg och dalbana. Varför?
1. Nybliven singel, nyss kommit ur ett...ja, efter en hel del sårande bråk och sanningar som radats upp. Jag som trodde att jag inte skulle kunna gå på samma sak igen? But I did! Men det är en person jag aldrig kommer kunna släppa, så jävla underbar människa.. DET finns INTE någon annanstans i mitt liv. Har ALDRIG mött en sån person. Men är tacksam för tiden!
2. Ligger i en depp-period. Vilket innebär att jag går in i mig själv. Orkar ingenting och blir mest som en Zombie, okontaktbar och svår att nå fram till.
3. Jobbet tar upp för mycket tid. Jobb och utbildningar och kurser..
4. Jag har INGEN inspiration.
5. Jag försöker läka ihop mig själv. Vilket tar tid. Så förlåt än en gång för dålig uppdate.


MEN idag mår jag faktiskt bättre! Och ska försöka hålla humöret uppe..
Efter en tvådagarskurs i Ansvarsfull alkoholservering, innehållande polis, länsstyrelse, konflikthantering, drogvanor, alkoholvanor och så vidare så är man rätt mör. 8-9 timmar per dag, och ett avslutande prov. Är helt slut i röven, fattar inte hur man kan sitta stilla sådär länge, ett problem jag ALLTID hade i skolan. Men av att sitta där.. insåg jag att jag saknar skoltiden, fyfan! Dock var det hur god mat som helst, och fika två gånger om dagen, shit värsta bakelserna till frukost.. Stort plus, om man nu åt dom? Åt kladdkakan ena tillfället. Resten blev det mest kaffekoppen i högsta hugg.
Som ni interna vet så.. ja ni vet varför det mest blir kaffe?

Ska ta och bädda ner mig i sängen nu.
Musiken i öronen och telefonen avstängd!
(Tro det elller ej..)
Sen ska jag sjunka in i en djuuuuuup sömn och bara känna lugnet.
Puss sötnötter!

backyard


tomhet. tomhet. tomhet.


Ja nu har du fuckat upp för sista gången
Du tror du räknat ut allt
Vi lever i ett glashus
För allting splittras nu
Säg mig vad du är arg på
Jag är trött på alla dumheter
Om du skulle lämna mig nu
Skulle jag nog inte göra mycket för att stoppa det
För jag kommer inte sakna dig längre
Sakna dig längre
Kyssa dig längre
Sakna dig längre
Röra dig längre
Nej älska dig längre
Är det vad du verkligen vill?

Jag har mest legat hemma och gråtit idag. Vet fan inte ens vad jag ska göra. För mycket känslor som bara blandas upp och håller på hela tiden, och nu är allt bara över. Det känns så jävla tomt. Jag kommer sakna dig som fan, du har verkligen gjort den senaste tiden så jävla bra för mig.
Men nu lever man livet som.. singel? Igen. Det känns sjukt konstigt.
Jag kommer aldrig glömma dig och jag kommer sakna dig som fan.
Oavsett vad som händer.
Du är en av de bästa jag haft.
Näe du är nog fan den bästa!
Jag .. älskar dig!

.....................................


slicka på en lyktstolpe.. och halva tungan hänger kvar!

Jag kände för att göra något galet idag. Bara för att liva upp stämningen, så...
...jag tog och slickade på en lyktstolpe i 15 graders kyla, och den frös såklart fast!



Medan jag vackert satt fast och tungan frös till is, som ni ser.

Så såg det ut efteråt, blodigt och en massa bitar från läppen.

Tack för bilderna Albin, det ser helt sjukt äckligt ut. Men det var kul!
SOMFAN!
Och det är ju tradition, man vet hur ont det gör. Men varenda år samma sak.
Lär göra samma sak nästa vinter, man bara GÖR det. Vad som än händer.

Ska försöka sova någon timme nu, shopping i morgon.
Puss och puss och puss bitches!

en död mans kista



Ironiskt, bland alla dessa svenskar så är man tvungen att dö för att kunna bli älskad
Vi lägger en ros på en död mans kista, han som var vår medmänniska in i det sista
Ingen älskade honom när han var vid liv, men det har han funnit sig i!
- Ismen

overkligt men sant


Har mer eller mindre mått som en apa idag. Drog till Sundsvall sju i morse och hämtade min lillasyster efter skolan. Och kom hem klockan sex nu på kvällen. Bytte bara bil och åkte till Vemdalen, där det slutade att jag satt med ryggen mot ett element inne på toaletten och grät mer eller mindre hela kvällen. Varför utsätter jag mig för detta? Varför går vi igenom detta? Varför plågar vi oss?!

Jag kommer nog inte blogga mer på ett tag. Har ingen inspiration och orkar inte lägga upp tombloggar bara för att blogga. Jag ska vänta tills jag mår bra och känner inspiration.
Linda Jacobsson, äkta vän, så jävla äkta!

Under tiden finns jag antagligen på mobilen eller jobbet.
Signerat, yours.
Linda

RSS 2.0