@ malung

Har förflyttat mig snett neråt i detta långa vita vinterland vi lever i. Närmare bestämt till Malungs kommun, eller rättare sagt Malung-Sälens kommun! Men det var en sjuhelvetesresa, först hur halt som helst, och snörök över vägen, sedan när man minst anar det, ja då stannar bilen och vägrar starta strax utanför Orsa. Är det min vanliga tur eller?! Så det blev bogsering i några mil, sedan pendla ner till Malung och hämta ett nytt batteri och sen ut i tjugo graders kyla och skruva, byta batteri och andra saker. Stackars pappa! Väl hemma ställde vi in bilen i garaget och jag blev snorförbannad så nu ska den köras på skroten, woho. ÄNTLIGEN!
Men resan gick bra och jag är framme!
Pappa och jag har sett flickan som lekte med elden, HELA för en gångs skull och käkat pizza. Det onyttigaste jag ätit på länge. Vilket känns rätt väl i kroppen! Nu sitter vi vid varsin dator och jag har städat lite på mitt "rum" och i morgon blir det julfix och en massa hemmapyssel!
Nu blir det tjafs och sen sova.
PUSSSSSSSSSSSSSTJAOOOO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0